Rossz szokások, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Könnyebb a párunkkal közösen leszokni a dohányzásról?
  • Rossz szokások, hogyan lehet leszokni a dohányzásról A dohányzásról való leszokás 9 lépése mondta, hogy abbahagyja a dohányzást Hogyan hagyd el a berögződött rossz szokásaid?
  • Rossz szokások: alkoholizmus, dohányzás és kábítószer-függőség
  • Ha abbahagyom a dohányzást
  • Után mennyi leszokni a dohányzásról
  • Leszokni a dohányzásról 2020 ban
  • Így sikerülhet végleg a leszokás! - HáziPatika

Kitörni egy rossz kapcsolatból? Mi akadályoz meg minket abban, hogy változtatni tudjunk rossz szokásainkon, rutinná vált viselkedésünkön? A Duke Egyetem egyik tanulmánya megállapította, hogy mindennapi tevékenységeink több mint 40 százaléka nem tényleges döntéseken, hanem szokásokon alapul, írja Charles Duhigg, A szokás hatalma című könyvében.

Nap, mint nap meghozott döntéseink többségükben megfontolt választásnak tűnnek, pedig egyáltalán nem azok, csupán rutinszerű mozdulatok, szokások.

6 pontban, hogyan szabadulhatunk meg a rossz szokásainktól

Automatikus üzemmódra kapcsolva Ha megfigyeljük önmagunkat, kiderül, hogy több tucat viselkedési sémára támaszkodunk nap, mint nap. A kutatók szerint a szokások azért jönnek létre, mert az agy folyamatosan rossz szokások a módját, hogy miként takarékoskodhat az energiával. Amint egy szokás, vagyis automatikus cselekvési folyamat beindul, a szürkeállományunk megpihenhet, hiszen a rutin műveleteket szinte gondolkodás nélkül képesek vagyunk végrehajtani.

Éppen ezért agyunk ösztönösen törekszik arra, hogy a lehető legtöbb rutinfeladatot szokássá alakítsa, mivel a szokások lehetővé teszik számára, hogy gyakrabban lekapcsoljon. Ennek az energia megtakarítási ösztönnek a működési elve a szokáshurok, ami egy minta vagy séma, mely mentén bejáratott terv szerint cselekszünk, félig-meddig automata üzemmódban.

A leszokással kísérletezők viszont már tudják, hogy a dohányzásról nehéz leszokni.

Az agyunk sziesztázhat közben. Ha egy szokáshurok beindul, akkor a tudatos döntésnek nem sok esélye van, elvesztjük az irányítást önmagunk felett, kikerül a kezünkből az irányítás.

Rossz szokások, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Mi az a szokáshurok A szokáshurok tulajdonképpen egy képlet, melyet az agyunk automatikusan követ. Amikor egy szokás kialakul, az agy többé nem vesz részt teljes mértékben a döntéshozatalban, hiszen a minta önműködően működésbe lép.

5kritikus hiba, amit ne kövess el, ha le akarsz szokni a dohányzásról

Éppen ezért, ha egyszer befészkelték magukat az agyunkba a szokásaink, onnantól kezdve döntően befolyásolják a cselekedeteinket, gyakran anélkül, hogy ennek tudatában lennénk. Ez magyarázza, hogy miért olyan nehéz rábírni magunkat a rendszeres testmozgásra vagy hogyan lehet leszokni a dohányzásról az étrendünkön.

Fedezze fel, hogyan indulhat el hihetetlen útján már ma!

Ha egyszer rutinná vált, hogy futás helyet a kanapén üldögélünk, vagy nassolni kezdünk, ha meglátunk egy doboz csokoládét, ezek a minták minden esetben bekerülnek az agyunkba, és viszonylag rövid idő alatt rögzülnek is. Ugyanezen törvényszerűség alapján azonban arra is lehetőségünk van, hogy új viselkedési mintákat kialakítsunk ki. Ha tudatosan alkalmazzuk a szokáshurok működési elvét, akkor ugyanolyan automatikussá válhat a kocogás, vagy rutinná az, hogy ügyet sem vetünk a csokibonbonokra.

rossz szokások, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

Zárd rövidre a szokáshurkot Ha szeretnél egy szokást megtörni, akkor az egyik leghatékonyabb módszer erre, ha rövidre zársz egy szokáshurkot. A szokáshurok három részből áll: egy indítógombból, mely bekapcsolja a mechanizmust, egy rutinból, mely egy berögzült cselekvéssor, majd egy jutalomból, ami miatt az egész beindult.

Innen már csak egy lépés a saját dohányzási szokások tudatosítása

Ahhoz, hogy a szokásaidon változtatni tudj, azonosítani kell külön-külön a szokáshurok összetevőit. Vajon mi indítja be a folyamatot, egyáltalán mi az szokásszerű rögzült cselekvés, amit automatikusan hajtasz végre, szinte tudatlanul? És mi a jutalom, ami miatt kialakult az adott szokáshurok? Ha már tudatosan rálátsz a folyamatra, akkor már meg is tudod változtatni.

Megtakarítás kalkulátorunkkal kiszámíthatja, mennyi pénzt spórolhat meg. A leszokás során ne vegyen fel más rossz szokásokat! Hatalmas eredmény a leszokás, de vigyázzon arra, hogy az egyik rossz szokást ne váltsa fel egy másik. Ne nassoljon!

Fedezd fel a berögzült viselkedésmintáidat A szokáshurok talán legkönnyebben azonosítható eleme maga a szokás, az a rutinszerű cselekedet, válaszreakció, vagy viselkedés, amin változtatni szeretnél. Lehet ez a nassolás, a cigaretta, dolgok halogatása, tévénézés, állandó netezés, körömrágás, késés, kontrollálatlan indulatok, vagy bármi, ami zavar, ami felett úgy érzed, hogy elvesztetted a hatalmadat.

Ismerd fel az indítógombot Ha már rálátsz a viselkedésmintádra, akkor azt is ki tudod deríteni, hogy mi indítja be nálad az adott viselkedést, vagy cselekvést.

Változtass meg egy rossz szokást – törd meg a szokáshurkot

Keresd meg az indítógombot, ez a kulcsa a szokáshurok megtörésének. Amikor érzed a késztetést, figyeld hogyan lehet leszokni a dohányzásról, hogy éppen abban a pillanatban mit érzel. Mi indítja be nálad a szokásmechanizmust? Szorongás, stressz esetleg az unalom?

Main navigation

Energiatöbbletre, felfrissülésre van szükséged? Lehet, hogy azért gyújtasz rá, mert egy kis szünetre van szükséged, mielőtt belevágsz a következő feladatba? A mozgatórugó kiiktatása A szokásod ki akar elégíteni egy vágyat, aminek nem vagy tudatában.

A gyermekek alkoholizmusának veszélye Alapvető tisztálkodási szokások kialakítása, ismerete. Helyes szokások. Az egészségre ártalmas szenvedélyek: alkohol, dohányzás, kábítószerek. AIDS életükben a helyes döntések meghozatalára, különbséget tenni jó és rossz, he- Története, miért dohányzik valaki, nikotinmérgezés, függőség, dohányzás rö. Altalában Szerínted a dohányzás ártalmas-e az egészségre?

A harmadik lépés, hogy kiderítsd, milyen céllal indul be a szokáshurok. Mi az, ami az egész folyamatot működteti.

segítsen leszokni a dohányzásról ryazanban

Kísérletezz egy kicsit a mozgatórugókkal, hogy megfejtsd a választ. Mondjuk, egyél egy almát, vagy menj le a büfébe csevegni a kollégáiddal, vagy tegyél egy sétát a friss levegőn stb.

van-e dohányzó gyógymód?

Ha hogyan lehet leszokni a dohányzásról új tevékenység elvégzését követően 15 perccel már nem is vágysz a sütire, akkor megtaláltad a mozgatórugót. A süti csak egy rossz beidegződés volt, egy rossz szokás, mely egykoron rögzült, de most már újra cserélheted, mert már tudod, hogy milyen vágy áll a háttérben. A változás néha időbe telik, néha hosszas kísérletezést igényel, és kudarcok sora kíséri.

De ha egyszer felismerted a szokásodat és megértetted a mögötte lévő mozgatórugót, akkor már hatalmat nyertél fölötte, képes vagy a változásra.

Olvassa el is