Segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen, Hogyan segíthetek másokat leszokni a dohányzásról?

segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen

Segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen. Ilyen a testünk, ha leszokunk a dohányzásról

A válasz egyértelműen mit tegyen. Ha a társa eldöntötte, hogy leszokik a dohányzásról, akkor a siker egyik legfontosabb meghatározója a társas környezettől kapott támogatás. Bár minden dohányos, minden leszokási kísérlet más és más, mégis megfogalmazhatunk néhány tanácsot, amelyek segíthetnek Önnek, hogy a lehető legjobb támaszt tudja nyújtani a sikeres leszokás érdekében. Először mindenképpen kérdezze meg, hogy miben segíthet. Ezzel kifejezheti azt, hogy törődik társával, és fontosnak tartja ezt az elhatározását.

A legnagyobb dohányosoknak, reménytelennek tűnő embereknek is sikerült elhagyniuk így a dohányzást.

Mi az, amivel segíthet társának leszokni a dohányzásról? Erősítse meg benne, ha most elhatározza sikerülni fog!

Ilyen a testünk, ha leszokunk a dohányzásról Segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen

Még akkor is sikerülhet, ha korábban már voltak próbálkozásai. A legtöbb dohányos többször fut neki, míg elegendő gyakorlatot szerez abban, hogy sikeresen álljon ellen a cigaretta és a dohányzás kísértéseinek.

segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen hogyan lehet leszokni a dohányzásról egyszerű módon

Különösen a cigaretta letételét követő első napokban kell elérhetőnek lennie a társa számára. Talán szeretne beszélni a problémáiról, vagy csak együtt lenni olyan baráttal, aki támogatja. Ezért teremtsen arra mit tegyen, hogy beszéljenek egymással, kávézzanak együtt természetesen cigaretta nélkül és nemdohányzó helységben, vagy éppen étkezzenek együtt.

Ne Gyújts Rá!

Ajánlja fel, hogy meglátogatja ezekben a napokban! Kérdezze meg, hogyan érzi magát és ne csak azt, hogy már tényleg nem dohányzik-e!

Ne beszéljen a cigarettáról, hacsak a társa fel nem hozza a témát! Sokszor sokat segíthet az is, ha a barátja nem gondol a cigarettára.

Dohányzás: A leszokás nehézségei

Segítse a mit tegyen abban, hogy elkerülje azokat a körülményeket, amelyek felkelthetik a dohányzás és a cigaretta utáni vágyat. Ezért mindig válassza a nemdohányzó részt az étteremben, kávézóban, kerülje azokat a helyzeteket, amelyekben a barátja dohányzókkal, dohányfüsttel találkozhat.

Tervezzenek nemdohányzó programokat pl. Adja értésére, hogy mennyire büszke arra, hogy leszokik a dohányzásról! Erősítse meg benne, hogy mindig ott áll mellette bármit mond vagy bármit is tesz! Készüljön fel arra, hogy a barátja esetleg rosszkedvű és barátságtalan lesz, sőt esetleg bántó módon is viselkedhet!

Legyen megértő, nehéz utat tesz meg!

fájhatnak az ízületek a dohányzás miatt

Rendszeresen ünnepelje meg a társával a fontosabb szakaszokat pl. Mit tehet, ha barátja komolyan aggódik a testtömegének növekedése, a súlygyarapodás miatt?

Néhány kilogramm súlygyarapodás a dohányzásról való leszokás természetes következménye. Ugyanakkor a felszedett kilók száma lényegesen csökkenthető.

Segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen, Ne Gyújts Rá!

Ehhez azonban változtatásokra van szükség a táplálkozásban és a testmozgásban: Segítheti társát abban, hogy inkább kis kalóriatartalmú ételeket válasszon. A leszokás folyamán a dohányosok egy része például az édes, magas kalóriatartalmú ételeket választja. Javasoljon neki kis kalóriatartalmú ételeket, zöldséget, friss gyümölcsöt, nyers sárgarépát, cukormentes rágógumit, cukormentes üdítőt, ásványvizet.

A mozgás a másik eszköz. Ebben az időszakban különösen ajánlott a szokásosnál több mozgás. Ajánlja fel barátjának, hogy együtt kocognak, sétálnak, lépcsőznek, bicikliznek, úsznak, vagy bármi mást csinálnak.

Niquitin minitab

A lényeg az, hogy mozogjanak. Akár kezdjenek el együtt konditerembe járni, még az is lehet, hogy ez Önnek is jót tesz. Hogyan segíthet a barátjának, ha nagyon sóvárog a cigaretta után? Emlékeztesse, hogy a sóvárgás mit tegyen akkor is, ha rágyújt, és akkor is, ha nem gyújt rá.

A sóvárgás hullámszerűen tőr rá a leszokásban lévőkre, és ugyanígy el is múlik. Ajánlja fel, amikor rátör a sóvárgás, hívja fel Önt, ez segíthet elterelni a figyelmet is. Ehhez természetesen elérhetőnek is kell lennie.

Hogyan tudja Ön végleg letenni a cigarettát?

Segítsen abban, hogy minél könnyebben elhagyhassa a barátja azt a helyet, ami kiváltotta benne a sóvárgást pl. Ilyen esetben a legjobb stratégia, ha a személy kilép a kihívást jelentő helyzetből.

Mi az, amit NE tegyen?

ősz leszokni a dohányzásról

Ne mondja, hogy ez könnyű, még akkor se, ha ez Önnek korábban könnyen ment! Minden leszokás más és más, senkinél nem zajlik le ugyanúgy.

Rágó, tapasz, gyógyszer Szeretne leszokni, és mivel nem erős dohányos ezért rágót vettünk.

Arról persze jó, ha beszél, hogy a leszokás milyen előnyeit tapasztalta meg saját magán. Ne cikizze, ne prédikáljon, ne szidja le! Ezek egyszerűen nem működnek.

azokról, akik abbahagyják a dohányzást

Ehelyett mindig fejezze ki, mennyire nagyra tartja a próbálkozásáért! Mit tegyen, ha a hogyan lehet megszabadulni a dohányzás pszichés vágyától visszaesik?

A dohányosok nagy aránya visszaesik, de többszöri próbálkozás után már nagyon magas a sikeres leszokás esélye.

fickó miatt leszokni a dohányzásról hasnyálmirigy-gyulladás és dohányzás

Nem szabad, hogy feladja a társa támogatását! Dicsérje meg, hogy megpróbálta bármennyi ideig is nem dohányzott.

Ilyen a testünk, ha leszokunk a dohányzásról - HáziPatika

Bátorítsa, hogy tegyen kísérlet ismét. Bátorítsa abban, hogy tanuljon ebből a próbálkozásból!

segítsen leszokni a dohányzásról, mit tegyen nők kilépnek az értékelésekből

A tanulságokat levonva sikeres lehet a következő alkalommal. Fontos, hogy különbséget tegyenek a megbotlás és a teljes mit tegyen között!

A megbotlás — például egy szál cigaretta — megnehezíti az ügyet, de nem feltétlenül jelent visszaesést. Ha a társa egy szál cigarettát elszívott, akkor figyelmeztesse arra, hogy le akar szokni a dohányzásról, minden szál cigaretta megsokszorozza a visszaesés esélyét. Mire ügyeljen, ha Ön dohányzik, de a társa le akar szokni a dohányzásról: Ne dohányozzon a társa előtt! Minden dohányzással kapcsolatos inger, mint például a látvány, a füst illata, akár a hamutartó kiválthatja a cigaretta utáni sóvárgást, amivel komolyan megnehezíti a mit tegyen.

Ne tegye ki kísértésnek. Ne kínálja meg cigarettával még viccből se! Még egy mit tegyen sem! Tegyen kísérletet Ön is a leszokásra, együtt egyébként is könnyebb. Miben segítheti a leszokni akaró dohányosokat.

Olvassa el is