Nem dönthetek úgy, hogy leszokom a dohányzást

Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek | modernito.hu

Harmadik fejezet: Tévhitek nem dönthetek úgy hiedelmek Bármikor abbahagyom Hiedelmeink valóságosnak álcázzák önmagukat, így alakítva gondolkodásunkat, érzéseinket, cselekedeteinket.

A sikeres leszokás titka. Kulcs a nemdohányzó élethez. Ingyenes könyv a leszokni vágyóknak

Hiedelmeinkkel korlátokat állítunk önnön szabadságunk útjába. Ha megváltoztatjuk hiedelmeinket, megváltozik életünk. Ám addig nem tudjuk mindezt megtenni, amíg meg nem ismerjük a mélyen bennünk gyökerező hiedelmeinket.

a dohányzás iránti vágyakozás a dohányzás befolyásolja a fejfájást

Ezért ebben a fejezetben megtárgyalunk néhány dohányzással kapcsolatos hiedelmet azok közül, amelyek a leggyakoribbak és a legtöbb gondot okozzák a leszokni vágyók számára. Van, aki úgy gondolja, ha csak keveset dohányzik, akkor nincs veszélyben.

Sose szokj rá a dohányzásra!

A kocadohányzás, illetve egy-egy haveri összeborulás alkalmával elszippantott slukkok társasági dohányossá léptetik elő az áldozatot. Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a legkisebb mennyiségű nikotin is növeli a függőség kialakulásának veszélyét.

A rendszertelen dohányzás megtévesztő lehet, hiszen azt az érzetet kelti, hogy az illető kontroll alatt tartja a dolgokat. De ez nagy tévedés! Kezdetben még nem dönthetek úgy érezzük, aztán szép lassan már nem mi uraljuk a cigarettát, hanem az ural minket!

A nikotin elég ravasz ahhoz, hogy alattomosan az ember életébe férkőzzön. Lehetséges, hogy eleinte csupán egy-két alkalommal gyújt rá valaki, de mielőtt felfoghatná az illető, hogy mi is történik vele valójában, az alkalomszerű dohányzás valódi függőséghez vezet.

A nikotin nagyon durva méreg.

tabletták cigaretta helyett

Egy erős dohányos által naponta elszívott adagok nikotin tartalmának összértéke magasan meghaladja a halálos dózis mértékét.

Napi húsz szál cigaretta nikotin mennyiségének egyszeri dózisként való szervezetbe juttatása azonnali halált hogy leszokom a dohányzást. Azonban ennek a nikotinmennyiségnek a többszöri, kisebb adagokban történő bevitele, annak rövid felezési ideje és a krónikus fogyasztás során kialakult tolerancia miatt nem jelent közvetlen életveszélyt. Szokványos, hagyományos dohányzással csak nagyon kemény munka árán lehetne elérni a kritikus mértéket.

Néhány másodperccel a belélegzést követően a nikotin az agyba jut és annak működését jelentősen befolyásolja. Ott fejti ki azt a tényleges hatását is, hogy egyre jobban fokozódik a cigaretta utáni vágyunk. A nikotin így képes elérni, hogy egyre gyakoribb és egyre erősebb legyen kényszerérzetünk a rágyújtásra.

nem dönthetek úgy, hogy leszokom a dohányzást dohányzásról való leszokás gyógyszerei

Ezért általánosan elfogadott, hogy leginkább a nikotin a felelős azokért a dolgokért, amelyek a dohányzással kapcsolatban a függőségi viszony megteremtésében a dohányzáshoz való ragaszkodásban alapvetőek. A dohányzás nem arról szól, hogy függetlenek vagyunk és szabadon dönthetünk arról, hogy adott pillanatban rágyújtunk-e, vagy sem. Épp ellenkezőleg nagyfokú függőséget okoz. Megfoszt minket a szabad akaratunktól és ezzel egy olyan szokás rabjává tesz minket, amivel önmagunk és a környezetünkben élők egészségét is károsítjuk.

Minderre elég nehéz dolog a szabadság élményeként tekintenünk.

Az elektromos cigaretták és a többi, hozzá hasonló eszköz, amelyeket régóta úgy hirdetnek, mint a dohányzás helyettesítői vagy mint híd a dohányzásról való leszokás felé, nem segítenek a cigarettázóknak a leszokásban - állítják egy friss kutatásban.

Minél inkább nő a félelmünk, annál többet dohányzunk. Minél többet dohányzunk, annál inkább nő bennünk a félelem. Ez egy ördögi kör. Ilyenkor olyasvalamiben hiszünk, amit nem akarunk és nem abban, amire vágyunk. A legtöbb új évi fogadalom ugyanis pont szilveszter napjának végéig tart. Miért van az, hogy az egyik pillanat nemes elhatározása elfelejtődik a következő pillanat forgatagában? Azzal, hogy meg akarunk változtatni egy régi beidegződésünket, kilendítjük magunkat saját komfortzónánkból.

Ha biztosítani szeretnénk célunk teljesülését, hozzá kell igazítanunk ezt a komfortzónát. Ha nem tesszük meg, előbb, vagy utóbb azt fogjuk tapasztalni, nem dönthetek úgy szándékunkat feladjuk és minden marad a régiben. Ahhoz, hogy módosítsunk komfortzónánkon, egyszerűen csak meg kell változtatnunk a beállításokat a fejünkben.

Módunkban áll átprogramozni önmagunkat, hogy életünk a mi céljainkat szolgálja. Ha belső dolgainkat átállítjuk, a külső dolgaink követni fogják a változást. És ha végig csináljuk, mert eltökéltük, hogy bármi történjen is, kitartunk és vitának helye nincs, nyert ügyünk van.

Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek | modernito.hu

A sikerünk biztosított. Mi emberi lények már csak így működünk. Biztonságot ad, megnyugtat Ez csupán a gyenge jellemek magyarázkodása. Dohányos emberként általában azzal áltatjuk magunkat, hogy a dohányzás bizonyos biztonságot nyújt a mindennapjainkban. De kérdem én, milyen biztonság az, amelyiktől az ember meg akar fulladni? Milyen biztonság az, amelyik szorítja a szívet és a rák félelmét kelti bennünk. Erre válaszoljon kedves olvasó! A nikotin köztudottan szűkíti az ereket, ezáltal rontja a vérkeringést.

A hogy leszokom a dohányzást azonkívül szívinfarktust és rákot okozhat. Dohányosként az esetleg előforduló sebek is nehezebben gyógyulnak.

Allen Carr - Leszoknék a dohányzásról,de nem tudok! Hangoskönyv

Mindezzel csak az a tévhit áll szemben, hogy a nikotin lazító hatású. Természetesen minden agyunk működését befolyásoló hatás, mely magatartásunk működését sem hagyja érintetlenül. Egy dolog kétségtelen, a nikotin romboló, pusztító hatást gyakorol ránk. Azonban amint kiürül a nikotin a szervezetünkből, eltűnnek ezek a tünetek.

Az is téves megállapítás, hogy a cigaretta megnyugtatja az embert. Éppen ellenkezőleg, idővel egyre ingerlékenyebbé és egyre feszültebbé tesz bennünket.

Mire alapozom ezt?

Legfrissebb

A csökkenő nem dönthetek úgy mellett azt tapasztalhatjuk, hogy egyre idegesebbek, nyugtalanabbak és ingerültebbek vagyunk. Amint rágyújtunk, ingerültségünk, idegességünk nagyon gyorsan megszűnik. A dohányosok ezt gyakran a cigaretta és a nikotin nyugtató hatásaként értékelik. Ez azonban tévedés. A nikotin csupán stimuláns hatást fejt ki. Növeli a vérnyomást, emeli a pulzust, szűkíti az ereket, nem dönthetek úgy az éberséget.

A nikotin állítólagos nyugtató hatására vonatkozó meggyőződésünk csak illúzió, ami abból ered, hogy zaklatottságunk csak kellemetlen tünet, mely a csökkenő nikotinszintünk következménye és azonnal megszűnik, amint rágyújtunk egy szál cigarettára.

Ám a probléma nem oldódik meg attól, hogy rágyújtunk. Bár a dohányzás azt ígéri, hogy megoldja gondjainkat, azok mégis megmaradnak, sőt egyre csak szaporodnak. Ha egy nemdohányzó ember ideges hangulatában rágyújt egy cigarettára, nem fog tőle megnyugodni, azt biztos. Ami a dohányost megnyugtatja, az nem a cigaretta szívása közben a szervezetébe kerülő nikotin. Az csupán enyhíti az elvonási tüneteket egy kis időre.

nem dönthetek úgy, hogy leszokom a dohányzást leszokni a dohányzásról ingyenesen

Szóval, ami a dohányost megnyugtatja, az nem a nikotin, hanem a dohányzás tudata. A már függővé vált dohányos ezért csak újabb és újabb rágyújtással tudja megszüntetni azt a nyugtalanság érzetet, amit a dohányzás hiánya vált ki benne.

Mint azt már említettem, a dohányzás egy ördögi kör. Itt jegyeznék meg valamit. Ha van ördögi kör, lennie kell angyali körnek is.

nem dönthetek úgy, hogy leszokom a dohányzást csillagok, akik nem tudtak leszokni a dohányzásról

Önmagamon megfigyeltem és meglepődve tapasztaltam, hogy a leszokásomat követően egyre higgadtabb és egyre türelmesebb lettem. A feszültség és nyomás, amit alapból éreztem, eltűnt, tovaszállt. Még hogy a dohányzás megnyugtat!

  1. Szeretnék leszokni a dohányzásról, de hogyan
  2. Aki lefogyott, amikor abbahagyta a dohányzást
  3. Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek | modernito.hu
  4. A test gyengesége leszokni a dohányzásról
  5. Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek Dohányzásról leszokás: módszerek, amik segíthetnek Amennyiben döntést hozunk azzal kapcsolatban, hogy megpróbálunk leszokni a dohányzásról, az már fél siker, de hogyan tovább?

Egy biztos, az senkit sem nyugtat meg, ha a hogy leszokom a dohányzást fogja a koporsószeget. Lehet, hogy kicsit drámai ez a megfogalmazás, de a kórházi ágy, vagy maga a halál is eléggé lehangoló dolog.

hagyja abba a dohányzást örökre pszichés függőség a dohányzáshoz kapcsolódó szívbetegségek

Segít a koncentrálásban A nemdohányzók koncentrációja, amikor figyelmüket egy adott tárgyra, konkrét eseményre, cselekvésre irányítják, magasabb fokú a dohányzó társaikénál. Mindez arra az egyszerű tényre is visszavezethető, hogy a dohányzó ember dohányzás közben, ha csak egy-egy pillanatra is, de megosztja figyelmét az adott dolog és a cigarettázás műveletei között. Mert hát a cigarettát elő kell venni, sőt meg is kell azt tudni gyújtani. Minden bizonnyal kedves olvasómmal is előfordult már nem egyszer, hogy mire előbányászta a dohányzókészletét, cigarettáját, gyufáját és sikerült rágyújtania, teljesen kiment a fejéből, hogy hol is tartott az adott tevékenységében.

Emlékeimből én is sok ilyen esetet tudnék felidézni. Ha pedig már sikerült rágyújtanunk, a képződő nem dönthetek úgy sorsáról gondoskodnunk illik. Ezért ki kell vennünk a szánkból a cigarettát és le kell vernünk róla a hamut. Közben más irányú koncentrációnkból figyelmet kell szentelnünk arra is, hogy lehetőség szerint a hamuval beletaláljunk a hamutartóba, illetve, hogy elkerüljük, hogy füst menjen a szemünkbe.

A művelet végeztével pedig el is kell nyomnunk a csikket, ha nem akarjuk, hogy megégessen minket. A különböző kutatások is éppen arról számolnak be, hogy hogy leszokom a dohányzást rendszeresen dohányzók teljesítménye gyengébb a nemdohányzókénál.

Az agy működéséhez igen sok oxigénre van szükség. A cigarettázás során a szervezetbe hogy leszokom a dohányzást szénmonoxid azonban rátapad hogy leszokom a dohányzást vér oxigénszállító molekulájára, a hemoglobinra, elfoglalva ezzel az oxigén helyét. Az agy így kevesebb friss oxigénben dús vérhez jut, mindez pedig csökkenti a koncentrációs képességet.

A leszokás nehézségének megoldása részben a dohányzással kapcsolatos különféle hiedelmek és tévhitek felismerésében rejlik. Minél átfogóbbak ezek a felismerések, annál kisebbek lehetnek a leszokás során felmerülő problémák.

Lássuk tisztán azt, hogy végre készek vagyunk elengedni azt a hiedelmet, hogy a dohányzás segít koncentrálni, mert ez egyszerűen nem igaz. A dohányzás valójában csak korlátoz és kudarcra ítél bennünket. Menő dolog cigizni Ha az arcunkba fújják a füstöt, az a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető kellemesnek.

A sárga fogak sem tartoznak éppen a kívánatos dolgok közé. Egy hamutartóval csókolózni pedig egy kicsit sem szexi!

Legfrissebb

A dohányzás következtében csak hamarabb ráncosodik a bőrünk. A hajunk elveszíti egészséges színét, fénytelenné, töredezetté válik. Mindezek ismeretében mitől lenne menő dolog cigizni?

Olvassa el is